divendres, 11 de desembre del 2015

Quan es trenca el canal (Article d'opinió)



Quan es trenca el canal



Aquesta tarda, un cop més els veïns dels pobles de les Terres de l'Ebre, han realitzat un acte reivindicatiu, per demanar que els nostres governants, aquells que el poble ha decidit que han de representar els seus interessos, escoltin a la gent del territori, els realment afectats.

L'N-340 s'ha convertit en un dels punts negres més importants del País. Quan parlem de punt negre, no ens referim a unes anotacions en un full de paper (encara que per alguns sembla que no sigui altra cosa), en aquest cas concret estem parlant de persones que han perdut la vida, d'altres que han quedat paraplègiques o minvades de mobilitat, de famílies senceres destrossades per sempre, de nens orfes o de pares que han perdut els fills... I aquí no passa res.

El problema principal radica, en el fet que el tram de l'AP7 que passa per aquest  territori, és el més car de tota la península, aquest fet, implica que la major part del tràfic rodat de vehicles pesants i també turismes, opten per utilitzar la carretera N-340, provocant una densitat de tràfic absolutament desproporcionada a la via i en conseqüència una sinistralitat molt per sobre de les xifres, que  podríem considerar tolerables.

La solució que demanen els veïns, és força senzilla, tenint en compte que pels anys de concessió que manté  l'AP-7,  ja està més que amortitzada, el govern, per l'interès general de la població, hauria d'exigir a l'empresa concessionària, la gratuïtat, almenys d'aquest tram. Els Catalans i especialment els veïns de les Terres de L'Ebre, ja han desembutxacat suficients diners durant anys i anys i han deixat prou familiars pel camí, mentre des de Madrid tancaven els ulls i es construïen autopistes i autovies gratuïtes per poder anar a estiuejar a la costa de llevant sense obrir el moneder. Ja n'hi ha prou senyors! Si les poques vegades que veniu a aquestes terres, no ho féssiu amb vehicles oficials, que per descomptat passen per l'AP7, això sí, pagant tots nosaltres, segurament les coses serien diferents.

Potser caldria esbrinar qui són els accionistes d'aquesta autopista, potser caldria esbrinar quines comissions hi haurà de la pluja de rotondes amb les quals pretenen minar l'N-340 ( i esperem no augmentin els accidents), potser caldria esbrinar a qui convé que no es pari de fer obres noves en lloc d'obrir l'AP-7...

Quan passen fets com aquests, és quan t'adones de la desconnexió existent entre la classe política i els ciutadans, quan t'adones dels interessos reals d'uns i altres, quan t'adones que ni tan sols les vides humanes importen per ells, quan hi ha negoci per sucar pa.

Una prova més que entre l'emissor i el receptor, el canal està absolutament trencat i, o els receptors haurien de passar per GAES o bé viuen en un món absolutament paral·lel a la realitat que els envolta.

Si aquest és el País que volen, si aquests són els governants que ens representen, segurament ens haurem de replantejar moltes coses... Almenys jo.

I recordeu sempre que les Terres de l'Ebre, són quelcom més que terres, són persones!

Angel Martí


Resultado de imagen de talls N340 baix ebreç

Resultado de imagen de talls N340 baix ebre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comentaris