dilluns, 13 de maig del 2019

Jo Parlo Calero, el nou llibre.


El passat 11 de maig, a les 19.00 h, al Centre d'Interpretació de la pesca es va fer la presentació de "Jo Parlo Calero"; un llibre que recull moltes paraules i frases fetes de la nostra parla. 
Us he de confessar que, sense dubte, ha estat el llibre que més m'ha fet xalar mentre el feia. Però també el que més dubtes i pors m'ha generat, per la responsabilitat que suposa el tractament d'una cosa tan preuada com és la nostra llengua.
Aquest recull només vol ser un inici per, a poc a poc, anar recopilant tots i cadascun dels nostres mots. 
No he volgut fer un recull tècnic de la parla. La meua idea ha estat escriure un manual que tot-hom pugui entendre: del més jove, al més gran i des del calero més calero, al forà que acaba d'arribar. Un llibre que pugui apropar a la gent, a les nostres arrels i a la nostra idiosincràsia. 
Amb l'ajut de l'amic Joan Rebull, que m'ha donat el seu suport incondicional,he estat temps treballant en aquest projecte, i ho he fet amb molta il·lusió i ganes.
Però el llibre no hauria estat possible sense la contribució d'algunes persones que s'han abocat, sense demanar res a canvi, en aquest bonic proposit
Primer, i no em cansaré de dir-ho, el pintor calero Joan Rebull, persona que per mi a estat indispensable per tirar-ho endavant, en segon lloc l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar, que ha fet un esforç perquè el llibre pogués veure la llum, i especialment el Regidor de Cultura Vicent Llaó i l'Alcalde Jordi Gaseni; l'amic Enric Franch que ha estat l'autor del vídeo de presentació i també els meus pares i iaios, els quals sempre m'han inculcat la parla calera.
Tot i els pals a les rodes, vull agrair, novament, als creadors de la pàgina del Facebook "Jo Parlo Calero", la idea que van tenir i que ha contribuït a preservar algunes paraules nostres; i com no a tots els caleros que s'han abocat a aportar expressions, algunes de les quals podeu trobar en aquest petit recull.
M'agradaria agrair, també, el suport de tota la gent que van voler acompanyar-me en la presentació, amics, familiars, companys de Calacultura i altres entitats poètiques, i a la llarga llista de caleros que em van trucar per felicitar-me per la iniciativa.
Per acabar, tal i com demano en el llibre, voldria invitar a tota la gent que trobi a faltar paraules o expressions, o que conegui altres significats dels que proposo, per a les entrades, que me'ls facin arribar a ambelsullsdelangel@gmail.com, per poder anar ampliant aquest volum.
Preservar el calero és cosa de tots.

Podeu adquirir el llibre a les llibreries o entrant a la meua web:








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comentaris