diumenge, 10 de febrer del 2019

Fent "Safareig Poètic" a Reus


Quan busquem "safareig" al diccionari, una de les accepcions que hi trobem és "fer safareig: Tafanejar, xafardejar." I això és precisament el que fan aquest grup de gent de Reus de "El safareig Poètic", rebuscar i furgar entre versos, cercant allò al que fa referència el títol de la Jam proposada per la trobada mensual i compartir-ho amb la resta. Però no es queden aquí, segurament, una de les tasques més importants que duen a terme és no deixar que la poesia s'adormi a la ciutat de Reus i per sobre de tot defensar la nostra llengua i dinamitzar els actes literaris.
Fa uns dies, per casualitat, vaig veure al Facebook que a la Sala Santa Llúcia organitzaven la Jam mensual i em vaig dir -Mira, si puc, aniré a conèixer a aquesta gent a veure què fan i si més no passar una bona estoneta escoltant declinar poesia... -Decisió encertada. Li vaig comentar a una amiga poeta de Tarragona i em diu -Doncs jo també hi aniré! -I vaig pensar -Fantàstic, com a mínim ja tindré amb qui parlar. –Com no podia ser d'una altra manera, el món de la poesia és molt petit, només arribar ens vàrem trobar amb cares conegudes, el Xavier i la Conxita, que ens van fer cinc cèntims de com anava la Jam. Aviat vam passar a una acollidora sala del local, es van fer les presentacions i a partir d'aquell moment, música, i tot va fluir. Durant una hora i mitja va ser hivern a la Sala Santa Llúcia. Versos de poetes consagrats es barrejaven amb poesies nascudes de la mà dels presents i precioses melodies escollides amb exquisidesa per l'Eduard, van fer que la vesprada es fes excessivament curta.
De vegades fer safareig no és gaire recomanable, puix que gairebé sempre algú surt mal parat o com diem al meu poble "queda retratat de mig cos", però amb aquest cas un recomano que, de tant en tant, cada cop que poguéssiu us atanseu a la gent del Safareig Poètic de Reus i us deixeu portar per la màgia de la poesia.

                                                                                                www.angelmarti.cat



2 comentaris:

  1. Moltes gràcies per aquesta cordialíssima ressenya. Un gran plaer retrobar-te a "casa nostra", que naturalment és casa teva i la de tots els amants de la poesia.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Eduard, el plaer va ser meu i hem vàreu fer sentir com a casa. Una abraçada.

    ResponElimina

Comentaris