dissabte, 16 de desembre del 2017

Som amb tu - El poemari solidari


El divendres 15 de desembre l'associació Rimaterrània, va presentar a l'Ateneu Barcelonès el llibre solidari per recaptar fons per la Fundació d'Oncologia Infantil Enriqueta Villavecchia "SOM AMB TU". 108 poetes dels Països Catalans i el grup Txarango, que van compondre una preciosa cançó i un videoclip per promocionar aquest poemari, units per una causa. 

Per mi ha estat emocionant i tot un goig poder participar en aquest llibre tan especial.

Hi ha molta gent darrera d'aquest projecte que s'ha gestat durant força temps: la revista "SOM-HI" de Malgrat de Mar, Vicens Tomàs, el dissenyador Pep Boix, el pares i mares dels nens protagonistes de les fotos i videoclip, la Laura Borràs, el grup Taxarango, tantíssims poetes que hi participen, l'associació Rimaterrània i sobretot els membres de la Fundació Enriqueta Villaveccia.
Comprar aquest llibre, no és tan sols adquirir una àmplia mostra de la poesia que actualment es fa al nostre País, adquirir-lo és regalar esperança a molts nens que han de lluitar diàriament per quedar-se amb nosaltres. Els beneficis tant del llibre com ells drets d'autor de la cançó aniran íntegrament a la fundació.
Us deixo el poema que vaig escriure per aquest projecte i el videoclip promocional de Txarango.
Gràcies amics de Rimaterrània per pensar amb mi.


M'ennuega i no en tinc dret
(Fundació Vilavecchia 26-05-2017)

No tinc cap dret a plorar
si d'entre els freds barrots de metall
i el distret ball d'una llum blanca,
veig esbossar tendres rialles en dansa.
No tinc el més mínim dret a caure, no em cansa
veure com et lleves agraint el sol
sense dol, quan encetes un matí
que ahir donava ja per mort.
Ni tan sols puc exercir el dret a cridar
quan tu m'emmudeixes la pena
i assumeixes la injusta condemna,
que sense atenuants, la vida et va imposar.
No tinc cap dret a l'insomni
quan el teu somni és senzillament dormir.
Ni tan sols a la tristesa
quan veig que la teva certesa,
és el desig de fer-te gran
i seguir lluitant per sobreviure
i poder escriure en un vers la gesta,
d'una altra derrota al cranc.
No, no tinc cap dret a fer-me petit
si em miro al melic
mentre el teu cos menut, dissimulant, gemega
i el teu dolor m'ennuega...

mentre en els teus ulls no vegi por.

Àngel Martí Callau


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comentaris